26-01-15

Je kan kiezen, beeldjes kijken, verslagen lezen of wat muziek beluisteren.

Of misschien de drie samen ?
 
Frontlijn-route per fiets in dagboekvorm:
Van de blog-verslagen van hun Front- en Rijnroute
( te lezen op dit blog vanaf dag 1 )        
hebben de fietsers een ontwerp van foto-boek gemaakt
om hun herinneringen ’n beetje te bundelen.
Nog voor ze het aan papier durven toevertrouwen
heb ik er beeldjes van kunnen maken.
( voordeel om als verstekeling overal te kunnen meereizen, zie hiervoor het item W..aarom?Wie? Waar? Wanneer?)
 
Aanvankelijk te lezen met het nummer “Cochise” van Mike Oldfield als achtergrondmuziek
om tegelijk oorlogssfeer en toch plezier van de tocht wat weer te geven.
Maar omwille van probleem gebruiksrecht,
werd er “Nuclear” (ook van Oldfield, maar hier in piano-versie) opgeplakt.
Te vinden op https://soundcloud.com/mintorment/mike-oldfield-nuclear-m...
 
Iets meer ingetogen en tegelijk misschien waarschuwing
want als men destijds nucleare wapens had gekend,
zou dit verhaal niet meer verder verteld zijn,
daarvan zijn we overtuigd na het zien van de verschrikkingen 
waartoe men 100 jaar terug in staat was.
 
Opm.voor diegenen die dit lezen op blog Zeilmakkers:
Het boek is het best te lezen op Vimeo-kanaal. (aanklikken ‘Vimeo’ in beeldje hieronder)
Op het blog kan spijtig genoeg HD-versie nog niet weergegeven worden.
 

Gammon, 26/01/2015

15-01-15

Oorlog kan wel z'n dadda zijn, maar of ik 'm overal wil volgen !!?

Zoals aangegeven zijn er een paar bezig met plannen van nieuw fietstocht.
Nu,  hun tocht van 2014, de Frontlijn-route, liep van Nieuwpoort naar Basel.
Toen al werd er voorzichtig geopperd dat achter Zwitserland
het front gewoon verder liep tussen Oostenrijk en Italië naar Slovenië.
 
Vrij recent werd er een video gepost van een gedreven fietser
die min of meer deze route aflegde.
Op 'hoog' niveau zullen we maar zeggen.
 
Jos wil best alles doen om de route van die oorlog uit te pluizen.
Maar als ie morgen met zo’n plan afkomt, 
weet ik niet of Swa hem dààr zal willen volgen.
Wel ontzettend mooi en indrukwekkend daar !
 

Video is van zelfde maker als het destijds (12/11/13) geposte beeldmateriaal van de Picos de Europa.
De maker investeert veel tijd en moeite in het maken van opnames met leuke invalshoeken.
Mij boeit het alleszins enorm, zowel zijn trip als de manier van in beeld brengen.
 
Gammon, 15/01/2015 

03-01-15

Nog eentje over fietsen, .. of is het over zeilen ??

Het nieuwe jaar is nog maar net gestart,
en 't begint al te kriebelen.
Ik ken er 'n paar die al stilletjes beginnen plannen.
 
Wat zou er mogelijk zijn ?  ..
Waar zijn ze nog niet geweest ? ..
Wat kunnen ze nog aan ? ..
Hoelang zijn ze onderweg ? ..
En ... (belangrijk !!! )
Hoe breng je zoiets thuis aan ??
Misschien een poging doen om het in beeldjes weer te geven,
om zo mogelijk voor hun groen licht te krijgen :

Speel af in HD als je computer het aankan.

 

02-01-15

Nog maar eens proberen te illustreren.

Die band tussen watersport en fietsen.
( ... Raar dat we menen hiervoor een uitleg te moeten geven.)
Maar zoals je ziet zijn we niet de enigen  die de link leggen.
 

LOST at sea from Aaron Ortiz on Vimeo.

11-11-14

Promotie voor "het front" - 2 / 3 / 4 en nog !

Effe vervolgen met de promoties-filmpjes over de oorlogsroute:

Beeldreeks 2:
Het slagveld van de Somme bezoeken ze hier in één dag. Fietsend deden wij er twee dagen over: dag 6 en dag 7.
Onze dag 8 was effe terug richting België met ommetje langs Schelde-bron

 
Beeldreeks 3:
Rond de "Chemins des Dames". Wij deden deze route tot Reims op dag 9.


Beeldreeks 4:

Reims met z'n forten en de regio Champagne Ardenne. Onze dag 10.


Beeldreeks 5:
De regio Meuse Lorraine, waar de doorbraak in 18 geforceerd werd.
Dag 11 en dag 12 voor ons, met een beetje vakantie op dag 13.


Beeldreeks 6:

Met het front in de Vogezen. Zij overbrugden vanuit Nancy dit vlug met de auto.
Hier deden wij echter een paar dagen over. Dag 14, dag 15 en dag 16 hadden wij nodig om aan dat gedeelte van het front te geraken.
En ook voor dit front hadden we drie dagen nodig : dag 17 - dag 18 - dag 19.
En nog eens een dag om tot in Zwitserland te raken: dag 20 .